BLOG

Ο «Προμηθέας Δεσμώτης» έδωσε και πάλι ζωή στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης.

Ο «Προμηθέας Δεσμώτης» έδωσε και πάλι ζωή στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης.

Έπειτα από δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια σιωπής, το απόγευμα της Παρασκευής, αντήχησε ξανά ο αρχαίος λόγος στο ιστορικό θέατρο της Δωδώνης. Η τραγωδία του Αισχύλου «Προμηθέας Δεσμώτης» παρουσιάστηκε στο -  υπό αναστήλωση - αρχαίο θέατρο, τόσο για λόγους πρακτικούς, όσο και για λόγους προσέγγισης του αυθεντικού τρόπου απόδοσης του αρχαίου δράματος, ενώ 600 θεατές περίπου μπόρεσαν να βρεθούν στο τμήμα των κερκίδων που έχουν αποκατασταθεί.

Όντας μια από τις κορυφαίες αρχαίες τραγωδίες, ο «Προμηθέας Δεσμώτης»  χάρισε μοναδικές στιγμές στους μεγαλύτερους σε ηλικία που ανακάλεσαν στη μνήμη τους εικόνες από τις εποχές που το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης πλημμύριζε από κόσμο σε κάθε παράσταση, αλλά και σε πολλούς νεότερους που έσπευσαν από νωρίς για να βιώσουν τη μυσταγωγία, παρακολουθώντας την αρχαία τραγωδία σε έναν ξεχωριστό χώρο.

Με τη δύση του ηλίου, η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, υπό την αιγίδα του οποίου τελούσε η παράσταση, Αλέκα Βακαλοπούλου, απηύθυνε καλωσόρισμα στους θεατές και αναφέρθηκε στην προσπάθεια των Ιωαννίνων και της Ηπείρου ευρύτερα να κερδίσει τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας το 2021.

Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον επίσημο προσκεκλημένο του Δήμου, Σπύρο Μερκούρη, αδερφό της αείμνηστης Μελίνας, ο οποίος στάθηκε στο ότι το βασικό όπλο της Ελλάδας είναι ο πολιτισμός της, τονίζοντας πως ο λόγος που έχει αντέξει στον χρόνο, είναι ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας του.

Η παράσταση κέρδισε από την πρώτη στιγμή τους θεατές, χάρη κυρίως στις εξαιρετικές ερμηνείες του Τάσου Νούσια στον ρόλο του Προμηθέα, του Γεράσιμου Γεννατά στους ρόλους του Ήφαιστου και Ωκεανού, του Δημήτρη Κουρούμπαλη στους ρόλους του Κράτους και του Ερμή, της Μαρλίν Καμίνσκι που ερμήνευσε την Ιώ, της Κατερίνας Λούρα και της Ίριδας Μάρα (Κορυφαίες Χορού), καθώς και πέντε χορευτριών κλασικού χορού.

Ευρηματική, με αρκετά νεωτεριστικά στοιχεία που δεν είχαν όμως υπερβολή και κρατούσαν το ενδιαφέρον των θεατών, ήταν η σκηνοθεσία του Κώστα Φιλίππογλου. Την κίνηση είχε αναλάβει η Φρόσω Κορρού και την μουσική οι Lost Bodies, ενώ τα σκηνικά-κοστούμια υπέγραψε ο Κένι ΜακΛέλαν και τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.